گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه
سرخط خبرها

جزئیاتی از لغو یک‌طرفه ویزای ایران با ۳۳ کشور

  • کد خبر: ۲۰۰۰۷۹
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
جزئیاتی از لغو یک‌طرفه ویزای ایران با ۳۳ کشور
به دنبال تصویب لغو یک‌طرفه ویزای ایران با ۳۳ کشور از سوی هیأت دولت، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اهداف و جزئیات دیگری از این طرح را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اصغر شالبافیان درباره اهداف و دلایل لغو یک‌طرفه روادید با این کشورها، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کشور‌ها در نشان دادن عزم جدی برای افزایش تبادلات خارجی، جذب سرمایه‌گذاران خارجی و همچنین جذب گردشگران بیش­تر، اتخاذ سیاست در‌های باز از طریق تسهیل روادید برای شهروندان و تجار سایر کشورهاست. یکی از شیوه‌های تسهیل روادید، موضوع لغو روادید یک‌طرفه با کشور‌های منتخب است که می‌تواند به تحقق اهداف مدنظر کمک شایانی داشته باشد.

معاون گردشگری افزود: به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موضوع لغو روادید یک‌طرفه با کشور‌های منتخب همسایه، حوزه تمدنی، اسلامی و دارای اقتصاد نوظهور در دستور کار دولت قرار گرفت. این اقدام در راستای تکالیف قانونی مشخص شده در سند تحول و انتظار دولت سیزدهم به وزارتخانه متبوع و همچنین در راستای رویکرد‌های دولت به منظور بهبود تعاملات و همکاری‌ها با کشور‌های همسایه، منطقه و سازمان‌های بین‌المللی همچون بریکس و شانگ‌های انجام شد.

شالبافیان گفت: فهرست ۶۸ کشور از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسات مختلف با دستگاه‌های کلیدی و با ملاحظات آن‌ها مورد بررسی تخصصی قرار گرفت و چهارشنبه ۲۲ آذرماه در جلسه هیأت دولت با لغو روادید یک‌طرفه با ۳۳ کشور موافقت شد.

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: انتظار می‌رود این اقدام بی‌سابقه دستاورد‌های مطلوبی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و گردشگری به همراه داشته باشد. از آن جمله می‌توان به نشان دادن عزم جدی ایران برای تعامل با کشور‌های مختلف دنیا، نمایش قدرت فرهنگی و دیپلماسی فعال ایران برای پذیرش گردشگران مختلف دنیا، نمایش پیشرفت‌ها و واقعیت امروزین ایران و بهبود تصویر ذهنی شهروندان بین‌المللی از ایران، کمک به ارزآوری از طریق افزایش گردشگران ورودی و ... اشاره داشت.

معاون گردشگری در ادامه ۳۳ کشوری را که ایران با آن‌ها یک‌طرفه لغو روادید کرد به این شرح دسته‌بندی کرد: 

الف) عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت و لبنان از کشور‌های حاشیه خلیج فارس و خاومیانه، به تعداد ۶ کشور

ب) ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان و روسیه (فقط به صورت گروهی) از کشور‌های همسایه و حوزه تمدنی قفقاز، به تعداد ۴ کشور

پ) تونس، تانزانیا، موریتانی، زیمبابوه، موریس، سیشل به عنوان کشور‌های آفریقایی و مسلمان، به تعداد ۶ کشور

ت) ژاپن، اندونزی، مالزی، سنگاپور، ویتنام، کامبوج، برونئی به عنوان کشور‌های شرق آسیا به تعداد ۷ کشور

ث) برزیل، مکزیک، پرو، ونزوئلا و کوبا به عنوان کشور‌های قاره آمریکا به تعداد ۵ کشور

ج) کرواسی، صربستان، بوسنی و هرزگوین و بلاروس به عنوان کشور‌های اروپای شرقی به تعداد ۴ کشور

چ) هندوستان به عنوان کشور دارای اشتراکات فرهنگی و عضو سازمان بریکس

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هنوز زمان و چگونگی اجرای طرح لغو یک‌طرفه روادید با این کشور‌ها را اعلام نکرده و معلوم نیست اتباع این کشور‌ها تا چه مدت بدون ویزا می‌توانند در ایران سفر کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->